Powered By Blogger

Saturday, February 4, 2012

Tinggal Kenangan ;)

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera . Buat pembaca tidak kira usia serta di mana sahaja anda berada . Post kali ini khas untuk kawan saya .
Sekadar Luahan Rasa Dengan Kata !




Sedar tidak sedar , kita kini sudah menginjak masuk ke bulan Februari . Hari ini juga merupakan tarikh lahirnya Kekasih Allah iaitu Nabi Muhammad S.A.W .
Tetapi keberadaan saya di blog ini bukan untuk menceritakan perihal itu . Melihat tajuk juga kita sudah tahu bukan itu yang ingin saya ceritakan dari lubuk hati saya yang paling dalam . Kisah kali ini berkenaan rakan / sahabat - sahabat saya yang akan berpindah ke sekolah baru mereka .


Keputusan SBP serta MRSM telah keluar pada 20 Januari 2012 yang lepas . Saya juga tidak terkecuali kena check permohonan saya . Tak akan saya lupa yang saya buka laptop pukul 1 pagi semata - mata nak check sama ada saya diterima masuk ke SBP atau tidak . Juga tidak akan saya lupa di mana saya terjerit - jerit di depan Bilik Guru serta depan mak angkat saya apabila saya TIDAK diulangi TIDAK DITERIMA MASUK ke MRSM . Melonjak kegembiraan hati ini apabila kenyataannya saya tidak perlu ke asrama .


Sebab utama saya kerana saya sudah memikul banyak tanggungjawab walaupun baru awal tahun . Tapi itu hakikat diri saya . Saya tidak boleh melepaskan tanggungjawab saya bulat - bulat pada orang lain . Itu hanya akan buat saya risau berbuat demikian . Tidak semestinya saya tidak dapat masuk ke asrama , rakan yang lain  juga tidak dapat . Keluarga 4 Sains 1 yang pada awalnya mempunyai kekuatan anggota seramai 45 orang kini hanya tinggal 36 . Seramai 9 orang keluarga 4 Sains 1 yang berpindah . Ada yang ke Sekolah Menengah Sains dan ada juga yang dapat ke Maktab Rendah Sains Mara .


Setiap pertemuan akan ada perpisahan . Dan perpisahan itu yang sedang terjadi ke atas diri ini . Sayonara saya ucapkan buat sahabatku seperti Nazira , Syakirah , Ain Sofia , Aqilah serta Qistina . Mereka merupakan antara sahabat saya dari tingkatan 1 serta sama - sama berada dalam kelas KRK seperti saya . Pemergian kalian akan kami rindui . Jangan lupakan kami yang berada di Kosas ni . Cuti nanti , kita pergi bowling macam selalu tau ? Jangan dah dapat kawan baru , kawan lama tolong ingat selalu .


Berat rasa hati untuk berpisah dengan mereka . Sudah lama berkongsi suka dan duka , tiba - tiba , mereka kini tiada di sisi kita . Hari Jumaat tempoh hari merupakan hari terakhir buat sahabat saya yang dapat ke MRSM . Yang dapat ke SBP pula telah pergi ke sekolah baru mereka pada 31 Januari yang lepas .
HUHU :(
Sedihlah apabila teringat pada mereka . Macam tak percaya pun ada . Rasa - rasa saya dah terlebih banyak merepek di entry ini . Mari saya perlihatkan wajah sahabat saya yang sudah berpindah . Enjoy the picture .
Sekian :)



 Ain Sofia : MRSM Pasir Salak
Nazira (Pengawas) : MRSM Alor Gajah
 Aqilah : MRSM Serting
 Farhan : SMS Banting
 Imran (Ketua) : SMS Shah Alam
Syakirah : SMS Tapah

Itu sahaja nama - nama sahabat saya yang akan serta sudah berpindah yang mampu saya ingat . Yang lain harap maaf akan kealpaan diriku ini . Sekian dari Si Gadis Hati untuk entry kali ini . Andai ada tersalah tutur kata , saya minta maaf . Salam Maulidur Rasul buat semua umat Islam .

Asslamualaikum dan Selamat Sejahtera ,
Post kali ini untuk mengucapkan selamay tinggal pada mereka .
Setiap pertemuan pasti ada perpisahan ,
Kalau ada umur yang panjang , semoga bertemu di pertempuan yang akan datang .

No comments:

Post a Comment