Powered By Blogger

Monday, September 24, 2012

Mr.Frog :3

Assalamualaikum pembuka bicara . Hope readers fine and sejahtera . Sekian lama saya menghilangkan diri tanpa bicara , today saya kembali dengan Luahan Rasa Dengan Kata :)
Sudi - sudilah membaca , kalau tak sudi saya tak memaksa . Saya sedar siapalah saya . *poyo* xD




Apa khabar para pembaca? Maaf sebab saya sering menghilangkan diri. Semenjak memasuki alam tingkatan 4 ni, busy je memanjang. Al-maklumlah, tahun depan merupakan tahun akhir di alam sekolah menengah ni. Takut, gementar semua ada. Tahun SPM katakan (Y)
Tapi itu bukan tujuan saya nak berceloteh kat sini. Tajuk saya hari ni ialah Encik Katak or in English Mr.Frog :3

Pada tanggal 22 September 2012 iaitu pada hari Sabtu yang lepas, pelajar aliran SC di SMKTK telah mengadakan suatu experiment yang dinamakan DISECTING FROG.
Experiment apakah itu? Experiment itu adalah operasi membedah katak. Muahahah XD
Interesting? Best? Awesome?

Jyeah.... Untuk saya, experiment tersebut memang best. Pada malam sebelum saya menjadi 'Doktor Bedah', saya ada tengok video pembedahan katak yang dijalankan oleh budak sekolah lain . Terus terang saya cakap, saya mabuk lepas tengok video tu . Tapi pada hari pembedahan yang sebenar , saya tak mabuk pown . Haha :D
In fact, group saya seronok gila buat pembedahan tu. Doktor Yasmin *bukan nama sebenar* pown dapat overcome her fear dengan katak . Shocking right? Walapun banyak jugak jeritan-jeritan dari classmates yang lain kedengaran, secara keseluruhannya EXPERIMENT TU BERJAYA DAN SANGAT AWESOME ! Huhu ^_^
Saya rasa karangan ni berakhir sampai di sini sahaja . Tengok pictures pembedahan katak tu je la . Tapi AMARAN kepada yang tidak tahan tengok organ - organ dalaman katak atau geli - geleman dengan katak , dinasihatkan JANGAN TENGOK! Takut ada yang sakit jantung plak nanti (Y)

 *dari kiri*
Dr.Qis, Dr.Amy, Dr.Yasmin, Dr.Sha
 *Pesakit untuk pembedahan kami*
 Dr.Qis bersama pesakit XD

 Operasi membedah bermula :D

 *layer kulit pertama*






 Organ katak :3






TAMAT !

Berakhir akhirnya entry saya kali ini . Hope readers sudi baca . Kalau geli saya memahami . Hehe .. Sekian sahaja celoteh saya :)
Assalamualaikum dan Selamat Malam .
Jaga mata, Jaga Hati dan Jaga Iman :')
p/s: Happy Birthday to 'adek' iaitu Raudatul :)

No comments:

Post a Comment