Powered By Blogger

Friday, August 3, 2012

C.I.N.T.A ♥

Assalamualaikum pembuka bicara . Dengan harapan semoga pembaca blog saya sentiasa berbahagia . Cerita hari ni mengisahkan suatu perkara . Sekadar Luahan Rasa Dengan Kata 


C.I.N.T.A 

Apa itu cinta ? Mengapa cinta itu perlu hadir dalam diri seseorang ? Dan macam mana rasanya bila kita jatuh cinta atau ada orang jatuh cinta pada kita ? Apakah kita akan rasa suka , sayang , menyampah atau apakah benci juga boleh hadir kerana cinta ? Haha ... Pelik kan saya ni ? Takde angin takde ribut , tiba - tiba mahu berbicara soal CINTA ? Siapalah saya sekadar budak hingusan yang ingin berbicara soal cinta . Rasa seperti tak patut je saya update soal cinta di bulan puasa kan . Tapi pada tanggal 15 Ramadhan 1433 hati ini tertarik dan menarik untuk berbicara soal cinta . Mungkinkah sudah terbuku lama di sanubari hatiku ini ? Hurwm ~
Dengarkan saja cerita ku ini okay :)


Sebelum meneruskan cerita , meh sini che nak habaq kat hampa semua apa itu cinta . Cinta itu adalah suatu perasaan yang terbit apabila kita minat pada seseorang ni . Huhu ^^
Itu tafsiran daripada Kamus Edisi Si Gadis Hati *harap maklum* XD
Haha ... Cinta itu kadang - kadang buta . Kadang - kadang tak mengenal usia . Bagi seseorang yang macam saya , saya tak pandang kepada paras rupa . Tapi budi bicara yang lebih penting . Mungkin kawan - kawan saya melihat saya seseorang yang mempunyai taste yang tinggi bak kata mereka la . Tapi kalau melihat dengan siapa saya jatuh hati , baru orang akan tahu yang saya lebih mementingkan soal hati . Biar muka buruk , asal tinggi budi bicara .

Selepas putus dengan Mr.H from Kedah , hati saya sedikit susah untuk mempercayai lelaki . Saya couple ? Wohoo ... Macam tak percaya seorang gadis yang kelihatan garang di sekolah *memang garang pown* boleh bercinta . Pelik bin ajaib kah ? Well , saya juga seorang insan biasa yang punyai hati dan perasaan . Back to the story , lepas putus cinta dengan dia , hati saya kosong . Tetapi baru - baru ini , perasaan itu telah muncul kembali dengan kehadiran seseorang . Kenapa ? Macam mana ? Apa puncanya ?

Berkenalan di SMKTK . Tetapi kami ada kes sebelum tu . GADUH !
Haha . Yes , saya memang akan gaduh kalau ada orang cari pasal dengan saya atas sebab yang remeh temeh . Tetapi pada tanggal 26 Jun , dia menegur saya di FB . Mulai detik itu , kami makin rapat . Di sekolah juga dia berani menegur saya . Tapi pada mulanya saya anggap dia kawan sahaja . Well , kami terus - terusan chat . Hampir SETIAP HARI ! *sayaKakiFb*
Then perasaan suka itu mulai terdetik . Sebabnya dia seorang yang baik hati . Dia juga caring pada saya . Itu ciri - ciri pada dia yang saya suka . Tapi suka itu disimpan saja .

Sampailah suatu saat di mana ada sesuatu yang terjadi dan akhirnya saya confess pada dia . Pelik kan ? Dah macam perigi cari timba . Kalau rasa saya ni tak tahu malu , itu terpulang pada para pembaca . Lepas confess tetapi dia tiada perasaan pada saya . Saya terima seadanya dan kami kekal sebagai KAWAN .
Apabila saya suka tapi telah tetapkan hubungan sekadar berkawan , sedikit sebanyak perasaan suka itu mulai beransur pergi . Hati ini tidak benci cuma sedikit menjauhkan diri . Kini perasaan suka itu telah bertukar menjadi suka sebagai seorang sahabat . Kawan saya yang tahu perkara ni semua pelik . Macam mana saya masih boleh berkawan dengan dia walaupun telah ditolak ?
Mungkin hati saya kuat . Kuat selepas putus dengan Mr.H . Dan saya terima seadanya .

Jadi , konklusinya , Jodoh , Maut , Rezeki itu datang daripada Allah SWT .
DIA yang memberi dan DIA juga boleh menariknya kembali . Setiap orang pasti ada jodoh masing - masing . Hanya waktu akan menentukan bila datangnya perkara itu . Kalau kalian ada masalah cinta , rujuklah hati sendiri . Buang Ego tu jauh - jauh . Ego boleh menjadi punca keretakan sebuah hubungan yang suci seperti apa yang terjadi antara saya dan Mr.H . Masing - masing ego dan tak mahu beralah . Akhirnya , kecundang di tengah jalan .
Beranikan diri untuk meluahkan apa yang terbuku di hati .Kepada orang yang berjaya buat saya menyukai seorang lelaki kembali : It's okay . Saya tak benci pada awak . Cuma perasaan tu sudah bertukar Suka sebagai seorang SAHABAT sahaja :)

Cinta itu buta ,
Tidak mengenal usia .
Boleh terjadi kepada sesiapa sahaja ,
Asal namanya seorang manusia .
*kalau bukan manusia takkan nak bercinta pulak kan ?*

Sekian sahaja dari Si Gadis Hati .
Assalamualaikum , Selamat Malam dan Selamat Bersahur bagi yang Islam . Niat jangan lupa baca :)
Jaga mata , Jaga Hati , Jaga Iman 

No comments:

Post a Comment