Powered By Blogger

Tuesday, November 15, 2011

Hatiku Terkenang - Kenang .

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Harap pembaca berada dalam keadaan sihat sejahtera . Post ini bukan apa - apa , sekadar
Luahan Rasa Dengan Kata !



Sekian lama saya tak update blog , sampai dah bersawang blog ni kena tinggal . Kasihan blog saya , tuan dia sendiri tak nak jenguk . Akhirnya , hari ni , malam ini , saya telah menemukan semula semangat untuk menulis . Well , bercakap pasal menulis , dah terlalu lama rasanya saya tak pegang pen dan sambung cerpen saya . Tak mengapalah , malam nanti saya sambung cerpen pula .

Pada tarikh 11 November 2011 , sepupu saya telah menamatkan zaman bujangnya bersama lelaki pilihan hatinya . Tapi , post saya kali ini bukanlah pasal dia tetapi tentang sesuatu yang telah mengusik hati saya pada malam tarikh tersebut . Sepupu saya nikah lepas asar tapi saya tak dapat hadir kerana tidak berapa sihat . Pada malamnya , saya berasa sedikit sihat dan menggagahkan diri untuk hadir kerana majlis keluarga , tak elok kalau tak hadir . Nanti , majlis kita , dia pula tak hadir .

Pada malam tu , ada sesi menepung tawar kemudian makan - makan . Sambil makan - makan , keluarga saya yang 'HAPPENING" ni pun sempat karoke . Melihat keluarga saya karoke , hanya membuat saya sedih dan rasa seperti hendak mengalir air mata saya kerana teringatkan kawan baik saya . Tahun lepas , di Pulau Pangkor , saya dan kawan baik saya had a great time karaoke pada malam terakhir kat sana . Kami makan barbeque sambil karoke . OUCH !

Such sweet memories :')
Tapi malangnya , tahun ni tiada PERCUTIAN bersama kawan - kawan .
Dan perkara itulah yang membuat saya semakin terkenang - kenang Pulau Pangkor dan kawan - kawan saya di saat melihat keluarga saya berKAROKE . Keluarga sedang bergembira , tapi saya duduk termenung sambil minum air . Nasib baik tidak tumpah air jernih dari kelopak mata saya , kalau tumpah pada malam tersebut , pasti sudah kena tegur macam - macam daripada keluarga saya yang sememangnya suka menyakat ni . 

Hurwm , saya sedih tiada percutian bersama kawan - kawan . Sudahlah kawan baik saya berkemungkinan akan ke asrama , tapi tiada kenangan bercuti dengan dia . Makin sedihlah saya gamaknya . Saya pun dah tiada mood gara - gara jadi KAUNTER PERTANYAAN pula pada malam ini -_-
Gara - gara khabar angin pasal RM100 keluar pada macam - macam tarikh , saya pula yang ditanya . Hurwm , sabar sahajalah . Tak mengapalah , enjoy video dan lirik lagu yang kawan baik saya nanyi sewaktu di Pulau Pangkor tahun lepas . It might just explain everything . Look for the purple in colour lyrics .

 

Bila , aku sudah tiada .
Simpan semua laguku ,
Jangan ditangis selalu .

Mungkin , itu SEMENTARA .
Bila jumpa pengganti ku ,
Jangan Dilupakan Aku .

Pagi itu , indah seperti biasa .
Tidur yang lena terhenti di sana .
Layap kuyu masih tak terdaya .
Bukalah tingkap mu ,
Curahkan cahaya ....

Siapa yang sangka ,
Bila tiba masa kita 
Untuk Pergi Selamanya ...

Takkan terduga ....
Jika saat ini ,
Tuhan tentukan ,
Akulah orangnyaaa ...

Gelak tawa tangisan yang hiba ,
Kenangan kita masa di dunia .
Alangkah Indahnya jika ,
KITA MAMPU HIDUP SELAMANYA .

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Sekian sahaja post dari saya .
Post kali ini tentang rasa ,
Luahan Rasa Dengan Kata :)
Sudi - sudilah baca ~

No comments:

Post a Comment