Powered By Blogger

Sunday, November 20, 2011

Kisah Lama !

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Harap pembaca berada dalam keadaan sihat sejahtera . Post ini bukan apa - apa , sekadar
Luahan Rasa Dengan Kata !



Hai semua . Sihat ? Saya sihat . Lama tak update kan ? Entahlah , hati tak ada rasa nak update blog ni . Mungkin kerana dibimbangi perasaan gementar . Gementar sebab ujian kelayakan ke MRSM makin dekat tapi macam tak bersedia sahaja lagi . Bukan apa , papa seolah berharap sangat saya lulus ujian itu dengan jayanya dan dapat masuk ke MRSM meskipun sejak akhir - akhir ini saya seperti berubah fikiran . Berubah fikiran untuk keluar dari SMK Taman Kosas . Keluar dari Selangor ni dan berubah angin ke Melaka pula . Hurwm :/

Anyway , hari ini hati saya terdetik nak update blog . Sebab apa ye ? Well , macam ni ajelah , saya tiba - tiba teringat kisah lama . Kisah setahun lalu di mana saya masih bersama seseorang yang cukup saya sayang . Kenapa tiba - tiba saya ingat kisah lama pula kan ?
Well , semua gara - gara baca novel Cupid Love . HAHA
Pelik kan ? Baca novel pun boleh ingat kat kisah lama . Tapi , saya dengan dia lama sebelum dia buat HAL .

Saya berkenalan dengan dia pada ketika saya masih darjah 6 . Penghujung tahun 2008 merupakan detik perkenalan antara saya dan dia . Kami berkenalan tak lama kemudian mula berhubungan dengan handphone . Satu hari , dia minta couple dengan saya . Pada mulanya saya tak terima tapi melihat kesungguhan dia , saya terima juga pada akhirnya . Bermulalah detik percintaan kami . Kami jarang bertemu kerana masing - masing jenis yang malu - malu katakan . HEHE 
Baguslah kalau malu - malu bukan ? Kami hanya contact melalui hanphone . BerSMS dan call itu perkara biasa . Sampai lewat malam juga kami buat begitu . HUHU
Orang hangat bercinta katakan .

Well , kemudian dia kena berpindah . Pindah jauh pula tu . Dia harus berpindah ke Kedah . Hancur luluh hati saya waktu itu . Tapi saya terima sahaja . Dia juga berjanji akan kerap call saya . Saya terima meskipun hati saya tahu susahnya hubungan jarak jauh ni . Hubungan kami tahan selama dua tahun . Bermaksud sampai saya form 2 .
Well , kami tak sama umur . Sekarang ni dia form 4 . Bermaksud , masa kami kenal , dia 13 tahun = form 1 .

Masa hubungan kami hampir genap form 2 itulah dia mula buat hal . Dia mula marah - marah saya . Kemudian , dia suka minta macam - macam daripada saya . Macam - macam tu tak perlu la tahu , biarlah ia jadi rahsia peribadi saya . Bukanlah dia minta yang bukan - bukan tapi ada sesuatu yang dia minta sehingga saya tak tahan nak layan dah . Akhirnya kami sering bergaduh dan putus semasa saya di penghujung form 2 .

Hancur musnah hati saya masa itu . Tetapi sehancur - hancur hati saya , hari ini saya terkenangkan dia . Hanya selepas membaca novel Cupid Love itu saya terkenangkan dia . Saya sendiri tidak tahu mengapa saya terkenangkan dia . Apakah kerana pujuk rayu dia selepas kami putus ? Entah , atau kerana hubungan kami yang tahan sehingga 2 tahun ?
Saya sendiri tidak pasti .

Well , yang pasti saya rindu kat si dia yang bernama Haf...
Saya tahu saya tak patut begini kerana pada saat ini hati saya sudah dimilik oleh orang lain .
Tapi , hati kalau nak kenang kita tak boleh nak elak walaupun saya dah lama lupakan dia , tetapi kenangan bersama dia tetap tak boleh nak dilupakan bukan ?
Kadang kala , kenangan yang lalu kita perlu ingat agar pisang tidak berbuah dua kali .
Agar saya mampu meneruskan hidup ini dengan menjadikan kisah lalu sebuah pengajaran .

Setelah meluahkan rasa di blog ni , saya rasa saya mampu melupakan dia untuk malam ni . Iyelah , dah tiba - tiba ingat Kisah Lama , mesti susah nak lupa bukan ?
Dulu pun susah nak lupakan , apalagi tiba - tiba ingat dia sekarang .
Hurwm , saya harap lepas dah luah ni , saya mampu biar dia terbang pergi . Bukan apa , lepas putus pun dia masih mencari saya tetapi saya cuma tidak mahu pisang berbuah dua kali . Biar sekali dia patahkan hati saya . Tak sanggup buat kali yang kedua .

Rasanya sudah cukup saya meluahkan rindu pada "Orang Yang Salah" malam ni .
Biarlah dia terbang pergi menjalani haluan sendiri .
Saya dengan hidup saya dan dia dengan hidup dia .
Selamat tinggal buat sekian kalinya .

Assalamulaikum dan Salam Sejahtera .
Rasa rindu kian tiada .
Dibawa pergi ombak cinta .
Ombak cinta buat kekasih lama .

3 comments:

  1. Wah . Entry jiwang XDD tapi best dan menarik :)

    ReplyDelete
  2. Pjg nyer citer! jiwang plak tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Ran Orkid : HEHE . Mood rindu + jiwang sudah ditiup kala malam xD

    Syeda : Panjang itu memang biasa . Tapi jiwang bukan selalu . Peace ( Y )

    ReplyDelete