Powered By Blogger

Tuesday, October 11, 2011

Gembira dalam Sedih ?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat pembaca blog sekalian .
Harap kalian berbahagia sentiasa .
Oleh sebab PMR sudah tamat , maka saya dapat update blog saya selalu . Kali ni nak cakap pasal sesuatu yang menjadi tanda tanya buat diriku .


Pada hari ini , Selasa 11 Oktober 2011 , saya dan kawan - kawan telah keluar untuk hangout . Sekadar ingin melepaskan tekanan . Iyelah , PMR sudah habislah katakan . Namun , tujuan lain kami keluar adalah kerana ingin menyambut Ulangtahun Kelahiran sahabat baik saya iaitu Nurhidayah a.k.a Yai .

Kami sekadar makan di McDonald , masuk Popular bookstore dan pergi main boling . Saya pergi ber-tujuh tadi . Saya , Yai , Edy , Najwa , Ilyana , Fazlia dan Puteri . Saya have fun sangat tadi . Iyelah , kan ramai pula yang nak keluar kosas tahun hadapan jika dapat masuk ke Sekolah lain termasuklah Yai , jadi saya nak ada kenangan terakhir bersama dia .

Namun begitu , gembira tetap gembira di raut wajah tetapi hati saya sayu a.k.a sedih tanpa sebarang sebab yang munasabah . Saya sendiri pelik , walhal hari ini sepatutnya hari yang gembira kerana bukan selalu saya dapat keluar sampai 7 orang sekali . Selalunya 3 hingga 5 orang sahaja .


Apakah hatiku sedang mempermainkan diriku ? Aku sendiri tidak pasti . Yang pasti , perasaanku yang sedang gundah gulana ini membuatku ingin update blog yang sederhana ni . Rasa nervous juga ada . Pelik bukan ? Apa hal tiba - tiba nak rasa nervous pula ?


Itulah , saya sendiri tidak mampu mentafsir perasaan ini . Adakah akan terjadi sesuatu kepada saya ? WallahuAlam , saya sendiri tidak mengetahui apakah yang telah dirancang untuk diri ini . Aku hanya mampu berdoa yang terbaik sahaja untuk diriku .


Esok sekolah ? Tapi apa yang kita nak buat kat sekolah ? Bukannya saya belajar apa - apa lagi . Merdeka la katakan . Namun , saya dah rancang sesuatu lepas PMR ni . Harap - harap menjadi . InsyaAllah , Amin !!


Oleh sebab saya tiada apa yang mahu diucapkan mahupun ditulis , lebih baik saya berundur diri dahulu kerana jam juga telah menunjukkan tepat pukul 12.04 pagi . Esok pula sekola macam biasa . Saya undur diri dahulu buat harini .


Sekian , Assalamualaikum dan Selamat Malam .
Nak tidur , baca doa dan basuh kaki dahulu :)
Peace :PP

No comments:

Post a Comment