Powered By Blogger

Friday, October 28, 2011

Aku Terpegun !

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Harap pembaca berada dalam keadaan sihat sejahtera . Post ini bukan apa - apa , sekadar Luahan Rasa Dengan Kata !




Setelah sekian lama saya terus - terusan update pasal benda yang sedih sahaja , kini saya sudah bertekad untuk mengurangkan post - post yang sedih . Nak juga post yang gembira . Kalau sedih sahaja , nanti mengalami kemurungan pula . Saya bukan yang jenis suka murung , jadi , saya dah bertekad untuk memperbanyakkan post yang gembira pula . Here goes my first happy story :)


Hari ini , saya telah pergi ke rumah nenek saya . Rumah nenek saya tidak jauh pun dari rumah saya . Sekadar 20 minit jalan kaki sahaja . Jadi , setelah sampai di rumah nenek lebih kurang pukul 3 petang , nenek terus ajak saya makan . Kata nenek , nenek memang tunggu saya datang untuk makan sama - sama . Apa lagi , kesian pula dengar nenek kata dia lapar , saya pun terus ke dapur dan makan dengan nenek .


Hari ini , nenek masak special untuk saya . Kawan - kawan nak tau tak apa yang nenek masak untuk saya ? Ermm , masih terasa kesedapan masakan tersebut . HUHU .
Nenek masak KARI KETAM untuk saya . nyum3 . Sedap sangat . Lagipun , sudah lama saya tidak makan masakan nenek yang sememangnya telah menjadi santapan harian saya sejak saya kecil . Jadi , apabila sudah pindah ke rumah sendiri , memang susah nak makan masakan nenek .


HUHU , kemudian , petang menjelma . Oleh sebab cuaca kelihatan cerah , nenek pun mengajak saya keluar untuk menolong dia menggergaji pokok . WOW ! Mesti kawan - kawan pelik kan . Nenek saya ajak gergaji pokok ? Tapi itulah yang telah terjadi . Memang betul , kalau kalian tak percaya , tengok gambar kat bawah ini .



Tengok , saya tidak menipu kalian kan ? hehe ^_^ 


Okey , selesai sahaja menolong nenek , saya terus ambil basikal dan semestinya camera yang sudah ada dalam tangan dan terus pergi berbasikal . Pergh , masa berbasikal ni la saya buat aksi berbahaya . HUHU .
Semasa berbasikal , saya tahu bahawa saya sepatutnya memakai topi keledar tapi saya tak pakai pun . Lagi satu , sambil berbasikal , saya boleh sempat lagi ambil gambar .
Ish3 , satu tangan pegang handle dan lagi satu tangan dan ambil gambar Alam Semulajadi yang sememangnya telah membuat saya terpegun .

Ciptaan Allah SWT memang indah . Saya terpegun melihat fenomena alam yang indah nian pada petang tadi . Mesti kawan - kawan nak lihat juga gambar - gambar tersebut bukan ?
Well , enjoy gambar - gambar tersebut di bawah ini .


 Gambar ini membuat saya terpegun !
 Ini gambar Masjid Kosas .





 Telatah kanak - kanak di Tadika .

 Sejurus sampai di rumah , hujan turun dan saya sempat mengambil gambar ini .
Cantik sungguh ciptaan Allah swt .

 Pelangi Petang ~










 Kanak - kanak bermain bola di Padang MPAJ .

Jadi , apa yang kalian rasa dengan post saya kali ini ? Saya kelihatan seperti sudah baik dari SAKIT HATI saya bukan ? InsyaAllah , saya akan mencuba sebaik mungkin agar tidak sedih - sedih lagi . Saya sendiri dah rasa bosan nak sedih pasal dia . Kita perlu mengikut haluan masing - masing . Masa lalu tidak perlu di ingat apatah lagi jika masa lalu tersebut hanya akan membuat masa depan kita menjadi gelap .







Sekian sahaja post saya kali ini . Saya semakin bersemangat untuk menjalani liku - liku perjalanan hidup saya di hari - hari yang bakal mendatang . Kerana nila setitik , rosak susu sebelanga . Takkan kerana DIA sahaja , saya hendak memusnahkan masa depan saya .
Fikir - fikirkanlah tentang hidup anda jika seseorang membuat anda sakit hati dan anda terasa ingin mematikan hidup anda dengan bersedih , maka anda hanya membuang masa kerana masa lalu akan tinggal sebagai masa lalu . Anda di masa depan perlu terus memandang ke depan dan meneruskan hidup . Sekian .

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera . Thanks readers yang sudi baca .
Post ini menunjukkan siapa saya .
Siapa saya ? Iaitu seorang Insan Biasa .
Insan Biasa yang diberi nama Nornatassha bt Ahmad Azahar sahaja !



2 comments:

  1. wah . bestnya rumah nenek dekat dengan rumah sendiri :D hehe . mesti seronok dapat jumpa nenek tiap-2 hari ?

    yup , la tahzan . mungkin ada hikmah disebalik pemergian si dia itu :)

    ReplyDelete
  2. hehe . takde la balik tiap hari . selasa , rabu dan jumaat je balik rumah nenek . Nenek la insan paling saya sayang .

    Biarlah dia pergi jika pemergian dia tidak akan membuat hati ini sengsara lagi .

    ReplyDelete