Powered By Blogger

Wednesday, December 7, 2011

Masa Bersama !

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Semoga pembaca berada dalam keadaan sejahtera . Post ini sengaja ditulis , buat tatapan pembaca semua . Sekadar Luahan Rasa Dengan Kata hati Insan Biasa :)



Hari ini , cerita saya sebenarnya bukan nak cakap tentang meluangkan masa bersama si 'Dia' tetapi sebenarnya tentang saya dan seorang kawan saya . Kami keluar jogging pada hari Selasa , 6/12/2011 . Jogging ke ? Hurwm , rasanya kami berjalan sahaja . Tidak mengapa , jalan juga boleh mengeluarkan peluh . Bak kata orang : ' 10 000 walks a day , makes the Doctor away ' . So , to all readers out there who's reading my blog right now , walk a lot okay ? Don't be such a lazy bum (Y) .


Yap Huei Mei .
Kawan yang sudi teman saya masa itu . Kami keluar berdua sahaja (Y)
Dating with Yuppy :D

Kisah bermula apabila saya tidak tidur dari pukul 5 petang hari Isnin . Kami terus - terusan chat di Facebook kemudian beralih arah ke Skype dan akhirnya kami Chat di Yahoo Messenger sebab nak main Scrabble di YM . Saya rasa tak mengantuk lagi dan masa pula sudah pukul 5 pagi . Jadi , saya terus ajak dia keluar jog pukul 7 pagi nanti . Alang - alang tak tidur , baik keluar exercise . Sekurang - kurangnya dapatlah juga menyihatkan badan kita . Iyalah , sejak cuti sekolah ni , mana ada exercise . Asyik online dan baca buku memanjang je . HAHA (Y)

So , kami capai kata sepakat nak keluar pukul 7 nanti . Tapi , kami syok main Scrabble sampai tak perasan dah pukul 7 . Aduh ! Akhirnya , kami tukar masa keluar iaitu pukul 7.40 pagi . Since rumah kami jauh sedikit sahaja , kami pakat jumpa di tepi pagar hitam iaitu pembahagi antara kawasan rumah saya dengan tepi jalan . Jadi , pukul 7 saya shut down lappy dan terus bersiap untuk keluar . T-Shirt merah + sweater dan semestinya seluar treck . Kasut je spoil sikit sebab saya tak ada kasut sukan biasa . Pakai redah aje pakai kasut futsal saya . Saya keluar sekali dengan mak ayah saya keluar .

Lepas pakai kasut dan buka pintu pagar untuk papa keluar kereta , saya terus ke destinasi pertemuan kami . Saya nampak Yuppy sudah tunggu di situ rupanya . Kasihan dia tunggu saya tapi tak lama pun dia harus menunggu . Kami terus lintas jalan sebab nak elak mama dan papa saya tengok sama ada betul saya nak pergi jog atau nak melencong ke tempat lain . HAHA XD
Lepas lintas ke seberang , kami terus jalan dan lalu depan sekolah sebab rindu konon (Y)

Sambil berjalan kami decide nak jog area mana . So , kami decide nak pergi kawasan Kosas fasa 3 kemudian ke Bukit Indah dan akhirnya ke Ampang Waterfront . Kami terus ke Kosas fasa 3 . Kami jalan sambil menikmati pemandangan . Sebenarnya , kami lebih nak ambil gambar sebab siap bawa camera lagi waktu itu . Kami berjalan sambil berbual bicara . HAHA
Macam - macam kami bualkan pada waktu itu . Kemudian , kami decide nak teruskan ke Bukit Indah . Dalam perjalanan , tiba - tiba ingat pada Najwa . Apalagi , terus call dia dan ajak dia sama ada nak follow kami sekali . Tapi dia tak nak . Katanya nak tengok cerita Korea . Tak mengapalah , kami dating berdua pun boleh .

Kami teruskan perjalan kami . Dalam perjalanan , saya bagi cadangan pada Yuppy .
Sha : Apa kata kita breakfast dulu kat Restoran Hidayah ?
Yap : Okay je . Kat mana restoran tu ?
Sha : Kat depan sana sahaja . Lagipun , lagi okey makan dulu .
Yap : Okay . Aku pun tak breakfast lagi .
Jadi , kami teruskan perjalanan dengan satu tujuan iaitu hendak sampai ke Restoran Hidayah untuk breakfast . Jalan punya jalan akhirnya kami sampai ke sana apabila waktu hampir mencecah pukul 8.45 pagi . Kami buat pesanan kami iaitu Tosai dan air tin Teh Bunga untuk saya dan Milo Ais dan Roti Telur untuk Yuppy .

Sedang menunggu pesanan kami , tiba - tiba handphone saya berbunyi menandakan mesej masuk . Rupanya , cikgu saya mesej tanya tentang perhiasan tempoh hari . Nak pinjam lagi sekali katanya . Jadi , lepas Cikgu mesej , saya perlu tukar rancangan perjalanan jog kami pada pagi itu . Lepas makan , kami terus jog di kawasan Bukit Indah pula . Keadaan di Bukit Indah tersangatlah sunyi sepi . Seram kami jika sesuatu yang buruk terjadi . Wallahualam , pinta dijauhkan dari kami pada waktu itu . Lepas jog di kawasan Bukit Indah , kami berjalan semula ke rumah nenek saya iaitu di Taman Kosas fasa 3 untuk mengambil perhiasan di rumah nenek .

Di rumah nenek , saya terus masuk sebab rumah nenek ialah rumah lama saya sebelum saya berpindah ke rumah sendiri di Taman Kosas fasa 1 . Nenek tinggal dengan anak dan menantu dia . Jadi rumah itu tinggal 4 orang saja sekarang . Masuk je rumah , saya terus pergi belakang tengok nenek dan terus naik atas jumpa *aunty* untuk minta perhiasan tersebut . Dah jumpa , saya ambil dan terus balik rumah pula sebab nak simpan perhiasan itu di rumah . Tak sanggup nak bawa sampai ke Ampang Waterfront pula . Lebih kurang pukul 10.30 kami sampai rumah dan terus letak perhiasan tersebut yang ada tersimpan di dalam kotak dan pukul 10.35 kami gerak pula ke Ampang Waterfront .

Kemudian , apabila sampai di waterfront , kami nak guna alat yang ada di parking lot tu , tapi ada pula 2 orang guard serta seorang pak cik yang buat kami segan nak exercise . Tak suka dipandang orang katakan . Akhirnya , kami duduk dan mula aktiviti Snapping Pictures . Kwang3 . Iyalah , tak banyak gambar yang diambil sejak bermulanya perjalanan kami . Akhirnya , kami cuma tangkap gambar sahaja di parking lot Ampang Waterfront dan round Ampang Waterfront sekali . Lepas round di situ , kami gerak ke Restoran Bismillah sebab tekak terasa kering dan nak lepak dulu . Malas rasanya nak balik rumah sebab nanti tidur pula kerja kami .

Jadi , akhirnya kami lepak di Restoran Bismillah sampai pukul 2 petang ! WOW O_O
Dari pukul 11.45 pagi sampai 2 petang kami lepak + minum + borak di restoran itu . Kami setakat minum dua gelas air sahaja . Sampai masa bayar , mak cik jaga kaunter macam tak percaya itu sahaja yang kami pesan . Siap tengok meja kami lagi . HAHA . Kami jujurlah mak cik . Lagipun , kami dah biasa makan kat kedai mak ck kan . Tak akan tak percaya kami lagi .
HAHA . Rasanya saya dah terlebih membebel sendirian di sini . Tak apalah ! Saya tak kisah pun . Lagipun , saya tahu tiada yang sudi baca blog diri saya Sang Insan Biasa . Sekian .

Gambar di Bukit Indah !


Gambar pemandangan sahaja pun jadilah ! 



Gambar masa perjalanan ke Ampang Waterfront !


Gambar di Jambatan penghubung Taman Kosas dengan Ampang Waterfront .


Gambar semasa di Ampang Waterfront !


Gambar tak ada kerja -.-


Nama saya juga rosak . Cish -.-
Siapalah yang conteng nama saya .
Nasib ejaan lain !


Ulat ESPECIALLY for Yap Huei Mei :D

Apabila emosi menguasai diri . Gambar pun jadi begini (Y)


Gambar kucing masa di Restoran Bismillah . Kucing ni macam couple je saya tengok . Ke mana sahaja pasti berdua -.-


Musim mengawan katakan .
Suami isteri agaknya kucing dua ekor ni . XD


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera .
Warkah hidupku sampai di sini sahaja .
Sesunggunya aku rasa kurang selesa .
Post kali ini terlebih panjang buat tatapan pembaca !

No comments:

Post a Comment