Powered By Blogger

Friday, December 30, 2011

Tahun Baru : 2012

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera .
Khas buat tatapan pembaca blog milik Insan Biasa .
Ceritera kali ini tiada yang istimewa . Sekadar Luahan Rasa Dengan Kata .




Tirai 2011 bakal berlabuh tidak lama lagi . Tahun 2012 pula bakal menjelma lebih kurang 24 jam sahaja lagi . Saya percaya , setiap orang pasti sudah menetapkan AZAM baru bagi tahun 2012 bukan ?
Begitu juga dengan saya . Azam baru setiap tahun pasti ada bagi setiap orang . Tidak terkecuali mana - mana tahun . Pasti ada sahaja azam baru setiap tahun .



Alhamdulillah . Azam bagi tahun 2011 dapat saya capai . Tidak lain tidak bukan bagi calon PMR seperti saya , semestinya ingin memperolehi keputusan yang cemerlang pada peperiksaan tersebut . Azam tahun 2012 juga tidak banyak bezanya seperti tahun 2011 . 


Antara Azam 2012 :

  • Mendekatkan diri kepada Allah swt .
  • Perbanyakkan perkara sunat .
  • Belajar bersungguh - sungguh .
  • Menolong sesiapa shj yang meminta pertolonganku .
  • Merubah diri dari yang negatif ke positif .
  • Belajar lebih bersabar .
  • SPM 2013 .


Meskipun azam yang terakhir seperti kurang logik , tetapi saya sangat bersemangat untuk belajar dan seperti tidak sabar menghadapi SPM . Saya cukup suka belajar tapi mengikut cara saya sendiri . Walaupun saya selalu dapat nombor yang corot dalam kelas , tapi saya sedar kerana saya berada dalam kelompok pelajar yang bergeliga otaknya .



Tetapi , pada hari ini , semangat saya lumpuh :(
Kejadian hari ini hampir melunturkan semangat saya . Saya hampir putus asa dan terasa ingin melupakan semua azam saya . Terima kasih kepada Allah yang telah menjadikan sahabatku Azzah serta Nazirah sebagai perantara untuk menyedarkan diriku kembali . Ternyata , Allah sentiasa bersama setiap hambaNya . Alhamdulillah :)


Setelah menulis entry ini , saya sudah bersemangat kembali . Walaupun saya telah melakukan perkara yang tidak elok tadi , tapi saya menyesal atas perbuatan saya tadi . Saya perlu belajar menahan sabar nampaknya .


Otak sudah tepu , lidah pula sudah kelu . Hati sudah tidak tahu untuk berkata apa lagi buat entry ini . Nampaknya , cerita kali ini tamat di sini . Sekian sahaja ceritera dari Insan Biasa :)
Selamat tahun baru 2012 buat semua . Semoga tahun 2012 membawa lebih rahmat buat semua .



Assalmualaikum dan Selamat Sejahtera .
Tahun baru 2012 bakal menjelma .
Azam tahun baru hampir - hampir ingin dilupa .
Tetapi disedarkan oleh sahabatku semula .

No comments:

Post a Comment